kurz

Jak napsat anotaci, která prodává

Anotace rozhoduje o tom,

zda si vaši knihu někdo přečte.

Můžete svou knihu propagovat ostošest, a přesto nemít žádné výsledky.

Nezáleží totiž na tom, před oči kolika lidí svou knihu dostanete. 

Záleží především na tom, kolika z nich anotace knihu PRODÁ.

Anotace je musí doslova „chytnout za mozek“, a své sevření už nepovolit.

Jenže prodejní texty jste se zřejmě nikdy psát neučili.

Jako autor navíc nemáte nadhled nad příběhem, a o tématu víte dokonce víc, než se do knihy vešlo…

Díky tomu nad anotací sedíte, trápíte se a máte pocit, že víc škrtáte než píšete.

Jak to, že jiným autorům se to podařilo, a vám to nejde? 

Jen utrácíte čas, který byste mohli věnovat psaní nebo svým blízkým. Nevyzbrojeni prodejními vědomostmi nebo návodem bohužel nemáte moc šancí napsat anotaci tak, aby fungovala a dělala to, co chcete:

Docílila toho, že co největší procento z těch, kteří začnou anotaci číst, ji zhltne a knihu si odnese k pokladně.

Pomáhal jsem autorům jako vy napsat víc než stovku anotací.

Každá kniha byla jiná: Kuchařky, sci-fi, detektivky, povídky i populárně naučné knihy. S většinou autorů jsme museli anotaci přepsat od základu. A vždy jsme si procházeli stejnými stádii a postupy. Protože ačkoli jsme výsledek vždycky šili knize na míru, principy, na kterých prodejní anotace stojí, zůstávají stejné.

V kurzu se naučíte:

  • jak získat nadhled a určit, co musí v anotaci zaznít a proč
  • kde se inspirovat
  • jak napsat první větu tak, aby čtenáře do děje vtáhla
  • jaká slova používat a kterým a proč se vyhnout
  • jak zapojit představivost čtenáře a sdělit více jen pár slovy
  • jak do hlavy nasadit brouka těm, kteří nekoupili hned, a aspoň část jich přivést zpátky k pokladně
  • jak se vyhnout častým nástrahám
  • jak si ověřit, že anotace dává smysl a funguje tak, jak jste chtěli
  • bleskově si principy připomenout pomocí přiložené myšlenkové mapy nebo prostřednictvím shrnujícího videa, které najdete v kurzu
  • kde svou prodejní anotaci uplatnit, aby byla na očích všude, kde je to užitečné
  • BONUS: anotace populárně-naučné knihy - rozbor 20 anotací populárně-naučných knih
Chystám se vydat svoji druhou knihu, a tak jsem hledala účinného pomocníka, který mi ukáže ten nejefektivnější způsob, jak vytvořit anotaci. Je přece jen veliký rozdíl psát knihu nebo se pustit do tvoření textu, který se svojí povahou podobá spíše marketingovému počínání. Kurz pana Noska "Jak napsat anotaci, která prodává" mi dal hodně praktických poznatků a ukázal mi, jak se psaní anotace chopit nejen s vervou, ale hlavně správně. Předávané informace pan Nosek velmi přehledně ilustruje na konkrétních případech, ze kterých je také možné načerpat spoustu inspirace a psaní anotace tak dostat "pod kůži". Prošel s námi vše velmi podrobně, ale přitom dokázal naprosto přesně "vypíchnout" to podstatné. Investice do kurzu byla velmi užitečná a zase jsem se díky všem informacím, které kurz obsahoval, posunula v dovednostech souvisejících s knihami o kus dál. Kurzy pana Noska budu sledovat i nadále a až budou nějaké další, ráda si své obzory jeho prostřednictvím rozšířím. Informace předává velmi věcně a bez zbytečných planých slov. Vždy přesně uhodí hřebíček na hlavičku a v případě všetečných dotazů neváhá vše velmi rychle zjistit a podat pomocnou ruku.
Ilona Šplíchalová

Než jsem se naučil psát prodejní anotace, přečetl jsem spoustu knih o fungování mozku, prodeji i marketingu, vyslechl desítky hodin audioknih na podobná témata a pomáhal na svět s více než stovkou prodejních anotací. Trvalo mi deset let vydávání knih a studia, než se podařilo vytvořit návod, který bude fungovat na knihy většiny žánrů. Který přehledně seřadí principy, to zdravé jádro, které mají všechny prodejní anotace společné.

Kdybych počítal jako správný podnikatel, musel bych odhadnout, kolik mi dal práce, kolik kurzů by se mohlo prodat a podle toho vypočíst cenu. Jenže mi vyšlo něco k 6 000 Kč a to pro mě nebylo přijatelné. Když už dal tolik práce, ať k něčemu je – chci, aby skutečně pomáhal a šetřil vám čas. Navíc to není to hlavní, co dělám. Proto stojí jen 1 450 Kč.

Pri písaní každej mojej knihy som zápasila s anotáciou. Zatial co samotné písanie knihy ma bavilo, s anotáciou som prokrastinovala, lebo sa mi vôbec do toho nechcelo. Nevedela som, ako na to, a informácie na internete boli neúplné. Niečo som napísala, ale nemala som si s kým overiť, či je to tak správne. / Neskôr som si skusila zaplatit službu - písanie anotácie a autorského medailónika cez portál fiverr.com. Bola som sklamana, že daný pán vôbec nepochopil, o čom je moja kniha a v medailoniku ma opísal tak, že by som sa hanbila zverejnit to. Boli to vyhodené peniaze. Neskôr som si myslela, ze anotáciu za mňa napíše moja editorka, ale ani to sa nestalo. Tento kurz je prvý svojho druhu, ktorý som po rokoch objavila a som z neho nadšená. Som veľmi vďačná, že Jirí si dal tú námahu a uplne konkrétne a prakticky vysvetlil všetky záchytné body a princípy, ktorých sa treba držať pri písaní anotácie. Kiežby som tento kurz videla už pred rokmi, ušetrila by som si čas, peniaze aj nervy. Vďaka tomuto kurzu sa cítim motivovaná naučiť sa písať dobru anotáciu, alebo mám oporu ako na to.
Michaelaautorka

S kurzem získáte:

 

myšlenkovou mapu v PDF

celý kurz v MP3 k poslechu v autě

text kurzu v PDF

text bez obrázků ve formátu DOC,
kam si můžete psát poznámky

snímky z videí (slajdy) v PDF
pro rychlé připomenutí obsahu kurzu

inspirace těmi nejlepšími:
výběr špičkových filmových anotací

jak vytvořit populárně-naučnou anotaci

Neměla jsem tušení, co všechno by měl autor vědět, než se vůbec pustí do psání toho kratičkého, ač velmi důležitého textu, jakým je anotace. V kurzu pan Nosek s velkou znalostí předmětu podrobně vysvětluje každý detail, který má vliv na její kvalitu. Bohatá teorie, znázorněná v mnoha příkladech, je doplněna zajímavými úkoly. Díky tomu je kurz dokonalým průvodcem, jenž mě krůček za krůčkem vedl do cíle – k napsání anotace, která čtenáře okouzlí a probudí v něm neodolatelnou touhu ponořit se do obsahu mé knihy. Absolvování kurzu považuji za povinnou položku pro každého, kdo to s vydáním a úspěšným prodejem své knihy myslí vážně.
Marie
Kniha se vydá a aby se dobře prodávala, měla by zaujmout potenciálního čtenáře a udělat z něj kupujícího. Kurz trvající 120 minut mi velmi erudovaným a přitom srozumitelným způsobem pomohl vhlédnout do problematiky. Uváděním četných příkladů jsem si mohla udělat obrázek o tom, jak nejlépe zaujmout, jak svou anotaci co nejtrefněji sestavit.  V závěru vše přehledně shrnul v myšlenkové mapě a resumé, včetně doplňujících materiálů, zaslal emailem. Projev pana Noska je velmi příjemný, uvolněný a přitom srozumitelný. Ihned po absolvování jsem měla plno nápadů na anotaci vlastní knihy. Co si víc přát?
Jitka Fialová

Můžete to mít za jedno odpoledne z krku a neztrácet čas vymýšlením kola!

1450 Kč