Napsali jste fakt pěknou knížku a doufáte,
že se o ni lidé poperou?

V ČR ročně vychází přes 16 000 knih. 

Některé uspějí. Jiné ne…

Postavte svou knihu na tu nejlepší startovní čáru,
aby se dobře prodávala (a neskončila v Levných knihách)

Jak vyladit text, obálku, napsat magnetickou anotaci, která bude knihu prodávat,
a připravit sebe i knihu na úspěšné prosazení se v tuhé konkurenci?

Dopsali jste knihu, ale nevíte, jak dál

Jste zahlceni informacemi nebo se vám nedaří najít ty, které potřebujete nejvíc.

Chtěli byste knize dát do vínku to nejlepší, ale máte nula zkušeností s knižní obálkou nebo psaním anotace…

Každou chvíli potkávám autory, kteří právě dopsali a neví co dál.

To psaní byla zábava, ale těch věcí kolem vydání je na mě moc…“, říkají.
„Připadám si jako slepec, který tápe v bludišti.“
Chci mít krásnou knížku, aby se dobře prodávala, ale jak na to? A je můj text dobrý?

Jistě i vy chcete, aby se vaše kniha prodávala. Třeba už jen proto, aby ji někdo četl…

… ale aby po vydání fungovala propagace a prodej,

potřebujete vytvořit skvělou knihu.

Jenže kde se to naučit, když jste to nikdy nedělali?

Je opravdu nutné měsíce tápat
a hledat informace po všech čertech?

Musíte před vydáním nejdřív dlouho studovat a pracně se snažit ze střípků poskládat celkový obrázek?

Nemohl by vás do toho někdo zasvětit?

Připravit vás i knihu na vydání podle osvědčeného vzorce a ušetřit vám tak měsíce učení a bloudění?

Proč by pro vás vydání knihy nemohlo být radostí,
místo abyste si ho kazili chybami z nezkušenosti?

Taky jsem kdysi tvořil první knihu, a když se na ni dnes podívám, nejraději bych se k ní nehlásil. Vím, že jsem tehdy jako dnes dělal to nejlepší, co jsem uměl. Ale dnes mi to připadá jako bída…

Ani není divu, když jich dnes vydávám kolem 40 každý rok.

Pak mi dala rychlou „nalejvárnu“ kamarádka grafička. Kolik mi tím ušetřila omylů a tápání! Jenže ouha…

V knihách se nevyznala a jak udělat skvělou obálku nevěděla.

Ani jak psát anotaci

Já jsem věděl pouze to, že…

… špičková obálka a anotace jsou pro úspěch knihy naprosto nezbytné!

Pokud nemáte výhodu slavného jména, jsou to jediné zbraně, které kniha kromě vás má.

Trvalo pár let, než jsem pochopil jak na ně…

Vy tak dlouho čekat nemusíte. Tohle je myšlenková mapa ke kurzu Magnetická anotace (⇓).

Psaní anotace totiž vypadá složitě, pouze když nevíte jak na ni. S mapou dojdete do cíle hned napoprvé.

Kdybych měl sebemenší možnost, pořádnou „nalejvárnu“ bych si zaplatil a ušetřil si roky bádání. Nic takového neexistovalo…

A tak jsem se učil a zároveň se snažil všechno zjednodušovat, abych pak své know-how dokázal předat i autorům-začátečníkům.

Mým cílem bylo přeformulovat ho tak srozumitelně, aby to pochopil kdokoli i s nulovými vědomostmi.

Připravoval jsem základy systému, jak autorům předat všechno potřebné bez zbytečností a v co nejkratším čase. A výsledky jsou čím dál lepší.

Za 13 let mi rukama prošlo už přes 250 knih. Každá jiná.
Ale jedno měly společné…

Většina jejich autorů neměla žádné předchozí zkušenosti, ale během vydávání první knížky se mi je povedlo připravit tak, že mnoho z nich svou knihu vyprodalo a udělalo dotisk nebo vydalo další.

Většina z nich u mě pak vydala i všechny své další knihy.

Smutným faktem je, že vydavatelstvím nemusí nutně vždy záležet na co nejlepším výsledku, protože knihu pouze vydají na náklady autora a na jejím úspěchu už nejsou závislí (což by tradiční nakladatelství naopak zruinovalo).

A já mám jen dvě ruce. Vydat knihu u mě a projít mým osobním školením se poštěstí jen zlomku počtu českých autorů.

Přitom možná právě vy vydáváte sami nebo právě u vydavatelství, které se o vás nepostará a nevybaví vás na cestu tak, jak to vaše kniha potřebuje. A přitom…

… to, jakou dáte knize obálku a jak dobře napíšete anotaci
ovlivní úplně všechno:

Kolik energie a úsilí vás bude stát propagace, jak vám bude fungovat i jak dobře kniha obstojí v konkurenci. 

V ČR vychází denně průměrně 46 knih, to znamená přes 16 000 knih ročně v celkovém nákladu kolem 27 milionů výtisků, takže potřebujete vědět, co děláte, aby vaše kniha obstála.

Obálka musí být srozumitelná, vystihovat obsah knihy, barevně i žánrově ladit a zároveň okamžitě zaujmout, protože většinou ji čtenář vidí vedle spousty dalších obálek

Pokud zvítězí v zuřivé bitvě o čtenářovu pozornost obálka, začte se potenciální zákazník do anotace. Tedy – přečte si první větu. Na ní záleží, zda bude číst dál. Nebude-li, ztrácíte ho. Nedočte-li anotaci do konce, ztrácíte ho také. 

I kdybyste měli na obálku bez nadsázky geniální nápad: pokud nebude špičková anotace, končíte. K textu uvnitř knihy se nikdo nedostane. 

Dejte si na obálce i anotaci velmi záležet, jinak budete zklamáni. 

Ano, já vím… 
„Velmi záležet, to se lehce řekne, ale jak to udělat správně?“

Také máte raději, když vás někdo provádí krok za krokem? Když díky tomu ušetříte nenahraditelný čas a můžete ho místo toho investovat do něčeho, co vás baví? Království za funkční návod.

Až dosud však měli možnost mých návodů využít pouze autoři, kteří vydávali knihu u mne:

Z reakcí autorů vidím, že jim mé postupy opravdu pomáhají. A tak jsem začal přemýšlet, jak tyto vědomosti zpřístupnit i vám, kteří vydáváte jinde.

Proto vznikl jedinečný online trénink

kurz Kniha jako víno - logo

Dopřejte své knize tu nejlepší startovní čáru,
aby se dobře prodávala
(a neskončila v Levných knihách)

Tento trénink je  VIP vstupenkou do mé knižní kuchyně a čeká vás servis, jaký nedostávají ani moji autoři. (Těm dávám jen to, co aktuálně potřebují a zbytek probíráme pouze ústně.)

Vám ale záznamy tréninků, vzorníky a ostatní materiály zůstanou, takže do nich budete moci nahlížet i kdykoli později. Ať už při vydávání dalších knih, nebo abyste si něco připomněli.

Mým cílem je předat vám během šesti týdnů všechno, co potřebujete do začátku – přehled, orientaci a všechno, co bych si přál vědět při vydání své první vlastní knihy já. 

Řeknu vám srozumitelně to nejdůležitější, co teď potřebujete vědět, a dám vám odkazy na další informace o daném tématu. Teprve až pro vás bude věc aktuální, najdete si příslušné podrobnosti.

Celý kurz jsem vám připravil ke stažení v MP3, abyste ho mohli poslouchat třeba i při řízení.

Chcete se dozvědět…

  • jak na autorské opravy textu
  • jak vytvořit obálku, díky které kniha vystoupí z řady,
  • a kde vzít podklady za rozumnou cenu
  • jak napsat magnetickou anotaci, která bude knihu prodávat
  • čím můžete svou knihu vylepšit a vyšperkovat

… a zároveň si udělat jasno ve všem, co vás čeká dál?

  • umět najít tu nejlepší cenu na fyzickou výrobu knihy
  • dokázat na vydání sehnat peníze, abyste jej nemuseli platit sami
  • vědět, kdy a jak knihu propagovat v závislosti na jejím životním cyklu
  • vědět, jak knihu prodávat tak, aby se vám vrátily náklady
  • umět si najít podrobnější informace, až je budete potřebovat

V kurzu se naučíte to, co je pro vás v tuto chvíli nejdůležitější

Jak vytvořit tu nejlepší možnou knihu, aby měla od začátku našlápnuto na dobré prodeje a netáhla vaše snahy a energii dolů. 

K tomu získáte i přehled o tom, co vás na další cestě čeká a jak prodeje knihy průběžně podporovat.

Pokud už víte, že je to právě pro vás, důvěřujete mi (třeba mě už znáte) a jdete do toho, zde je odkaz na objednávku

Ale chcete-li vidět, co všechno vás uvnitř kurzu konkrétně čeká, čtěte dál!

Děkuji Vám za skvělý kurz Kniha jako víno. Při jeho koupi jsem váhala, jestli si nevystačím s Vaší knihou (Vydej si vlastní knihu, nakl. KLIKA 2019), ale už po pár zhlédnutých videích jsem věděla, že peněz vynaložených za kurz rozhodně nebudu litovat. Přestože se jednalo o první běh kurzu, bylo vidět, že je všechno pečlivě promyšlené tak, aby byl kurz maximálně přínosný pro každého, kdo se rozhodne vydat si svou vlastní knížku. Hlavní pozitiva kurzu: /⭐ obsahově nabitý – dozvěděla jsem se spoustu nových věcí, včetně těch, o nichž jsem vůbec netušila, že mám vědět 😉 /⭐ profesionálně a pečlivě připravený – moduly na sebe pěkně navazovaly, měly logickou posloupnost /⭐ srozumitelný – snad ani na chvíli jsem neměla pocit, že bych vůbec nevěděla, o čem je řeč, spousta tipů, jak si lze ulehčit práci či ušetřit peníze, včetně odkazů na další užitečné weby. Na konci kurzu jsem měla příjemný pocit, že jsem právě získala spoustu rad od člověka, kterému záleží i na mém výsledku. Oceňuji taky to, že videa ke kurzu budou nadále dostupná, a můžu se tak k obsahu kurzu kdykoli vrátit. Díky za to, co pro nás autory děláte!
Táňa Kozelková

TÝDEN 1

5 pokladů dokonalé knihy
Magická síla nadšení
Budíme stratéga
Cesta před vámi

Odhalíme magickou Sílu nadšení z vlastní knihy, kterou si můžete jejím vymazlením sami přivodit a která za vás odvede v budoucnu spoustu práce.

Poté vám předám velký obrázek, pohled na bitevní pole shora:

  • Vysvětlím vám pravidla hry a jak to funguje v praxi,
  • ukážu vám dvě možná řešení největší záludnosti českého knižního trhu, která vás dřív či později nejspíš nemine, a vyberete si strategii prodeje šitou na tělo,
  • uděláme si jasno v tom, jaký vydat náklad
  • a upozorním vás na kritické momenty autorské cesty.

TÝDEN 2

Oblékáme knihu
Barevnost knihy
Knižní bonboniéra

Nejdřív si určíme, jak má vaše kniha vypadat (formát, vazba…) a řekneme si, čím se řídit.

Nevynecháme barevnost v závislosti na tom, kolik kusů budete vydávat, a jak si pohlídat barvy.

A pak otevřeme knižní bonboniéru:
Povrchové úpravy obálky, stužky, kapitálky, ražby… A samozřejmě i kolik si za co připlatíte.

Dostanete vzorníky kapitálků, stužek i pláten, abyste si mohli rovnou
při výrobě naporoučet konkrétní typ.

TÝDEN 3

Obálka je KING
Rozlišení a spad
Jak najít svůj titulní motiv
Nejlepší obálka

Obálka je tím prvním, co čtenář vidí.

Je tou nejdůležitější zbraní vaší knihy. Pokud čtenáře nezaujme, je úplně jedno, jak dokonalý je vnitřek.

Naučím vás o obálce úplně jinak přemýšlet a její účinnost dovést až na podvědomou úroveň vnímání čtenáře.

Zjistíte, jaké máte možnosti, jak na obálce pracovat s motivy, jak vést pozornost diváka jako na vodítku a dosáhnout nejlepšího výsledku.

Na 40 špičkových obálkách vám ukážu, co mají společného a co je dělá tak skvělými, i když je každá kniha o něčem úplně jiném.

V praktické lekci si ujasníme, co přesně hledáte a jaké vlastnosti musí obrázek mít, aby byl použitelný a také jak jeho případný hendikep řešit.
Ukážu vám názorně na konkrétním příkladu, jak postupuji při tvorbě obálky od začátku až do konce já, i jak pracovat s písmy, aby to obálce pomohlo.

Naučím vás vybírat finální obálku osvědčeným třístupňovým výběrem,
který zvládne i naprostý začátečník a není přitom odkázán jen na sebe.

TÝDEN 4

Naučíme vás přistupovat k autorským opravám vašeho rukopisu.

Ukážeme si na konkrétních případech, jak hledat nepřirozenosti a nemotorné formulace a jak text vyčistit od plevelných slov, jak si pohlídat konzistenci ve všech jejích formách a které opravy můžete provést nikdo jiný než vy a proč,
a naučíme se s čárkami pracovat autorsky (příběhově) a jejich správnost řešit až s korektorem.

Podrobný e-mailový průvodce vám dá takový rytmus, abyste modul zvládli – opravovat budeme v 7 kolech a na každé budete mít týden.

TÝDEN 5

Životní cyklus knhy a propagační kalendář
Smysluplná propagace a nástroje
Priority v propagaci
Jak na zacílení

V tomto modulu připravím vás.

Jste největším přítelem a advokátem knihy, její tajnou třetí zbraní. Teprve jsou-li naostřené všechny tři, budete připraveni vyrazit.

  • Řeknu vám, co propagace obnáší, kdy začít, na která období dát důraz a co to znamená
  • a najdeme ty nejlepší zákazníky pro vaši knihu.
  • Pak se v rámci pravidla 80/20 soustředím na nástroje a páky, které vám při prodeji knihy pomohou nejvíce.
Děkuji Vám za skvělý kurz Kniha jako víno. Při jeho koupi jsem váhala, jestli si nevystačím s Vaší knihou, ale už po pár zhlédnutých videích jsem věděla, že peněz vynaložených za kurz rozhodně nebudu litovat. Přestože se jednalo o první běh kurzu, bylo vidět, že je všechno pečlivě promyšlené tak, aby byl kurz maximálně přínosný pro každého, kdo se rozhodne vydat si svou vlastní knížku. Hlavní pozitiva kurzu: / ⭐ obsahově nabitý – dozvěděla jsem se spoustu nových věcí, včetně těch, o nichž jsem vůbec netušila, že mám vědět 😉 /⭐ profesionálně a pečlivě připravený – moduly na sebe pěkně navazovaly, měly logickou posloupnost /⭐ srozumitelný – snad ani na chvíli jsem neměla pocit, že bych vůbec nevěděla, o čem je řeč, spousta tipů, jak si lze ulehčit práci či ušetřit peníze, včetně odkazů na další užitečné weby. Na konci kurzu jsem měla příjemný pocit, že jsem právě získala spoustu rad od člověka, kterému záleží i na mém výsledku. Oceňuji taky to, že videa ke kurzu budou nadále dostupná, a můžu se tak k obsahu kurzu kdykoli vrátit. Díky za to, co pro nás autory děláte!
Táňa Kozelková

Vstupem do kurzu se stanete členy komunity autorů jako vy v uzavřené Facebookové skupině, ve které se spolu budeme radit, vzájemně si hodnotit obálky a ladit anotace. 

Skupina se bude neustále rozrůstat o nové absolventy kurzu, takže v ní najdete pomoc i pokud budete vydávat až za dva roky nebo při vydání další knihy.


Ale s těmito lekcemi by ještě vaše vybavení kompletní nebylo. A já chci, abyste z tohoto kurzu skákali nadšením a odcházeli vybaveni ještě líp, než moji autoři 🙂 

A proto vás vypravím na další cestu. Vaše další kroky budou sehnání peněz, kontrola před tiskem a nalezení nejlepší ceny za výrobu knihy a na ty vás připravím též.

Proto vám ke kurzu přidám několik unikátních tréninků, které nikde jinde nenajdete.


BONUS:

kurz Magnetická anotace – 6 970

Naučím vás psát prodejní anotace – nic víc, nic míň.

Jak začít, jaká slova používat, jak je poskládat a strukturovat, jak přimět čtenáře ke koupi.

Pro inspiraci jsem sestavil sérii příkladů výborných anotací, abyste se měli kde inspirovat. Řekneme si i jak anotaci vyladit a jak si ověřit, že funguje.

Všechny hlavní principy si kdykoli budete moci připomenout jediným pohledem díky přehledné myšlenkové mapě.

Celou lekci jsem věnoval i anotaci populárně-naučné literatury a podrobně jsem rozebral přes 20 konkrétních anotací, na nichž ukazuji, z jakých funkčních bloků se skládají.


To je má nabídka. Pokud vydáváte 2 000 kusů a víc, může se snadno stát, že se pro vás hodnota kurzu vyšplhá až ke stovkám tisíc.

Vydáváte-li jen 500 ks, může vaše úspora klesnout třeba až na plnou cenu samotného kurzu:

kurz Kniha jako víno – 24 290 Kč

BONUSY:

kurz Magnetická anotace  6 970

e-kniha Vydej si vlastní knihu  100

PDF Knižní doplňky + vzorníky

cena obou kurzů celkem 31 260

za 24 290

Co říkají o kurzu jeho absolventi:

Teď o víkendu jsem konečně a kompletně dokoukal Váš kurz a musím Vám k němu upřímně poblahopřát. Vynikající! Spoustu nových věcí jsem se dozvěděl, některé z nich znám z našich četných hovorů, o to srozumitelnější to pro mě bylo. Je za tím vidět obrovská práce a taky jedinečné zkušenosti, kterými vládnete. Děkuji. Při sledování jsem si uvědomil, že vedle těch kvalitativních částí (které mi jdou), mi podstatná část stále uniká a nedělám je dostatečně, tudíž nevyužívám plně potenciál. To se týká zejména propagace na sociálních sítích, přestože nemohujinak.cz má své facebookové stránky. Zamyslím se, co je v mých silách.
Daniel Pagáč

Máte o kurz zájem, ale chtěli byste jej levněji?
Nechte mi na sebe kontakt, dám vám včas vědět!