POZOR: Tato stránka může rozhodnout o budoucnosti vaší knihy!

Věděli jste, že až 85 % autorů selhává ve snaze dostat svou knihu k lidem?

Jak vydat a propagovat svou knihu krok za krokem
a zbavit se konečně strachu, že vám zůstane doma

Co potřebujete vědět, abyste dokázali vydat a vyprodat už svou první knihu

Celé měsíce píšete svůj rukopis.

Najednou máte dopsáno a přestává to být jednoduché…

Autorská práva, synopse, anotace, redaktura, distribuce, cílovka… Ze všech stran se na vás hrnou nové pojmy a za chvíli nevíte, kde vám hlava stojí. Do toho ve vás navíc

začnou hlodat pochybnosti:

  • Kde na to vezmu peníze?
  • Je vůbec můj text na vydání dost zralý?
  • Jak poznám, že je korektor opravdu dobrý? Co když mi tam nechá chyby?
  • Co když na něco zapomenu a knihu si tím zkazím?

… a pak ta ze všech nejhorší:

„Co když se mi nepodaří knihu prodat?“

A nejsou to jen marné obavy:

  • Váš rozpočet je po vlně zdražování napjatý a váháte, zda si vůbec takovou investici můžete dovolit. Nešlo by to nějak jinak, než vysolit vlastní peníze…?
  • Spoléháte, že vám dobrý korektor text kompletně vyčistí od chyb. Jak ale poznat, že je korektor dobrý? Jde příliš o mnoho a v knize chyby zůstanou navěky
  • A pak je tu obálka a anotace. Když se nepovedou, nebude záležet na tom, jak dobrá kniha to je. Nikdy jste to nedělali – a hned to musí být dokonalé.
  • Ale i kdybyste se štěstím zvládli všechno předchozí, co když selžete ve snaze dostat knihu k lidem a zůstane vám doma hromada neprodaných knih? To bude voda na mlýn všech, kteří vám vydání knihy nepřejí…

„Nebude má kniha jen výkřik do tmy…?“

Poslouchat až do konce života výčitky a narážky, že jste vyhodili hromadu peněz zbytečně a nedokázali to dotáhnout do konce… 

… výsměšné poznámky o tom, jak jste se neúspěšně snažili stát spisovatelem, i když vám o nic takového vůbec nešlo… 

…  a ze všeho nejhůř, poslouchat ty neodbytné hlasy ve své vlastní hlavě, že mají tihle posměváčci vlastně pravdu…

Mezi dopsáním a vydáním přitom bývá tak málo času… 

Kdo má trpělivost knihu po dopsání na dva roky odložit a shánět po všech čertech informace o tom, jak ji vydat a dostat k lidem? 

Tak dlouho by vám ostatně ani nemuselo vydržet nadšení… 

Nemáte čas kvůli vydání knihy rok studovat…

Chcete už držet v ruce svou knihu, čerstvou a vonící papírem, vidět ji na pultech a slyšet na ni čtenáře pět chválu! 

… ale ani do toho nechcete skočit bezhlavě a pak litovat.

Správně tušíte, že pustit se do toho bez alespoň základních informací by byla chyba a jen byste si koledovali o to, aby se některá z vašich obav stala skutečností.

A vy svůj rukopis zazdít nechcete.

Bude to stát desítky tisíc korun a nechcete to odbýt.

Přece to nemůže být tak složité, když to dokázalo tolik autorů před vámi?

Máte pravdu. 

Není to žádná raketová věda a není potřeba kvůli tomu studovat několik let. Potřebujete pouze celkový přehled, propojený do souvislostí.

Potřebujete mapu herního pole. Má to jen jeden háček…

… až dosud nikdo neměl potřebu dělit se o informace o vydání a propagaci knihy s úplnými laiky bez jakýchkoli zkušeností v oboru. 

Nebyl důvod: proč si taky vyrábět konkurenci?

… prodej a propagace knih jsou pro nakladatele
cenným „obchodním tajemstvím“.

Nemají důvod se o své vědomosti dělit a berou to jako svou konkurenční výhodu. 

A vydavatelé (tedy ti, co vydávají knihy na klíč) často fungují jen jako výrobní závody. Propagace je nezajímá vůbec, protože nejsou investory.

Na „osamělé vlky“, autory vydávající vlastním nákladem, se zapomnělo.

Nestáli totiž nikdy ve vašich botách.

Neví, jaké to je, když máte svůj drahocenný rukopis svěřit světu tam venku, zaplatit za to krvavé peníze a pak doufat, že všechno dopadne dobře. 

S pocitem, že jste byli po celou dobu vydávání spíš trochu jako loď unášená vírem…

Nikomu bych tenhle pocit nepřál. 

Přesně ten jsem totiž měl, když jsem měl poprvé odeslat tiskové podklady pro svou knihu do tiskárny. 

Byla to čára zlomu, za kterou už nepůjde nic vrátit a na nápravu všeho, čeho jsem si nevšiml, bude pozdě

Dnes vidím na první knize chyby, i když jsem v té době dělal to nejlepší, co jsem uměl. A tehdy jsem se zařekl, že udělám všechno pro to,

aby se už žádný autor v podobné situaci neocitl.

Od té doby uběhlo mnoho let a rukama mi prošlo přes 300 knih. A chci vás povzbudit: 

Nejste na to příliš mladí ani staří: Vydával si u mě první knihu 13letý kluk i autoři přes 90.

Potřebujete se pouze zorientovat.

Ať ve vás hlodají jakékoli pochybnosti,
nenechte se jimi zastavit.

Máte všechno, co potřebujete…

… a to i v případě, že se prohlašujete za technické antitalenty a dosud jste si vystačili pouze s e-mailem, jako kamarádka ze Šumavy, která si vydala dvě knihy, aniž by opustila svou farmu v horách.

Ten pravý čas, kdy se do vydání konečně pustit, je právě teď!

Vydával jsem knihu tělesně postiženým, kteří nedokázali uzvednout telefon, i nemocným autorům, kteří se své knihy ani nedožili… 

Vy to tak dlouho určitě neodkládejte! Není na co čekat. 

To nejmenší, co můžete udělat,
je začít se na to připravovat. 

Zjistit, do čeho jdete. 

Udělat si už konečně celkový obrázek toho, co vás čeká.

Vydání knihy totiž není žádný mariáš
Nerozhoduje to, jaké karty si líznete, ale jaké si sami namícháte.

A sázkou ve hře není nic menšího, než osud vaší knihy.

Jaké záludnosti může balíček knižního osudu skrývat?

Je toho hodně… 

Od chybného propočtu návratnosti nákladů přes špatnou či předraženou obálku, ujeté barvy nebo mizerného korektora, až po (nejčastější) slabou přípravu na propagaci knihy a její dlouhodobé následky.

Nyní jste tam, kde byla paní Jana před svou první knihou, kdy to ještě mohla udělat správně hned napoprvé:

Škoda, že jsem neměla tyto absolutně „superkomplexní“ informace o vydávání a prodeji knihy dřív. Hodně věcí jsem kvůli tomu v procesu přeskočila, vynechala a napáchala chyby… Na jednom místě je zde vše. Nemusíte paběrkovat po všech možných webech a hledat kusé informace.
MUDr. Jana Nováková, Čáslavčtenářka (e-mail)

Tohle je mapa světa, ve kterém chcete hrát.
Poznejte jeho pravidla dřív, než hra začne!

Povinná četba pro každého začínajícího autora… Promlouvá k vám laskavě, řečí stručnou a jasnou, přitom barvitou a mnohdy úsměv vzbuzující. V okamžicích, kdy na vás padá tíha vlastní nedokonalosti a nevědomosti, Jiří přispěchá s ujištěním, že i v nejtemnější sluji lze najít paprsek naděje. Odborných knih o vydávání knih existuje mnoho. V čem se tahle liší? Uceleností – pokrývá všechna témata. Motivací – vzbuzuje touhu. Po přečtení čtenář nabude dojmu, že svou knihu prostě vydat musí. A že to s pomocí právě nabytých poznatků dokáže.
Eva Maškováčtenářka, www.maskovaeva.cz

Jaké by bylo vědět, že jste to celé zvládli na jedničku? 

Mít možnost říci „vyprodal jsem knihu“
je úplně jiný pocit, než říkat jen „vydal jsem knihu“. 

A úplně jinak to i zní… 

Lidé okolo se na vás najednou úplně jinak dívají. Už nejste jen autorem knihy – jste autorem úspěšné knihy. (A skoro nikdo se vás nebude ptát, kolik jste vydali kusů.)

Právě teď mícháte karty…
Tak si je namíchejte co nejlépe.

To nejmenší, co můžete udělat, je zjistit, do čeho jdete, abyste se mohli začít připravovat.

Až si uděláte celkový obrázek a uvědomíte si, co všechno chcete pro svou knihu udělat, 

sami si budete chtít nechat před vydáním co nejvíce času.

Publikace Vydej si vlastní knihu je jedinečná příručka pro každého, kdo někdy zatoužil vydat si vlastní knížku. Návodů, jak napsat knihu, resp. knížek o tvůrčím psaní, je na trhu poměrně dost. Avšak publikací, které by se věnovaly všem záludnostem okolo vydání knihy tolik není. Popravdě, znám jen tuto jedinou. Je pravda, že řada vydavatelství poskytuje základní rady autorům, jak mají při vydání knihy postupovat. Nikoli však takto do hloubky a v takto komplexní podobě. Na 264 stránkách knihy se dozvíte: Proč vůbec psát a vydat knihu / Jak se kniha píše / Jakými způsoby je možno knihu vydat / Jak vydání knihy zaplatit / Jak připravit knihu k vydání a jak probíhá vlastní vydání knihy / Jak funguje český knižní trh / Jak knihu propagovat / Ať už píšete pohádky, kuchařky, scifi nebo třeba příběhy z cest, po dopsání vaší knihy je třeba ji vydat a dostat ji k lidem. A to je přesně to, s čím vám publikace „Vydej si vlastní knihu“ od Jiřího Noska maximálně pomůže. Podle mého názoru se jedná o zcela nepostradatelnou příručku pro každého (nejen) začínajícího spisovatele, který to myslí se svojí tvorbou vážně.
Jan Felgerautor

Myslíte to se svou knihou vážně?

Blíže než teď jste jejímu úspěchu nikdy nebyli. 

Přesvědčte se sami!

Při sebemenší nespokojenosti s knihou vám vrátím peníze.

A za recenzi také! (I ty se naučíte získávat.)

pracuju_na_tom-MacGyver5-600px

Vydej si vlastní knihu AI 2024

(elektronická verze - ePub, MOBI, PDF)

Druhé, aktualizované vydání 2024!

NEBO:

Vydej si vlastní knihu 
AI 2024

(elektronická verze - ePub, MOBI, PDF)

Jak zachránit rukopis před šuplíkem

a jak dostat knihu ke čtenářům

Vydání a propagace knih od A do Z

pro autory, kterým na úspěchu jejich knihy záleží

Vlastní knihu si můžete vydat i vy.

Nenechte se odradit nedostatkem peněz,
zkušeností ani odmítnutím od nakladatelství.

Jediné, co doopravdy potřebujete,
je odvaha a víra ve své dílo!

Dozvíte se, jak:

 dovést svůj text k dokonalosti,
 ohlídat, aby pro vás vydání knihy nebyl finanční průšvih,
 navrhnout obálku, která přitáhne pozornost,
 knihu vydat bez obětování vlastních úspor,
 knihu dostat do knihkupectví a e-shopů,
 stanovit cenu a pracovat s nástrahami českého knižního trhu,
 najít čtenáře, kteří knihu nejvíc ocení.

V knize najdete i odkaz na stránku ZDROJE s více než 300 odkazy na další informace, články, videa a služby, a v naší Facebookové skupině čeká na vaše dotazy přes 1900 autorů!

To není všechno!

Protože tuhle nabídku už asi nikdy neuvidíte, a přitom vím, že ji potřebujete (pokud jste se sem neproklikli omylem), chci, aby to pro vás byla nabídka tak lákavá, že byste si připadali jako blázni, kdybyste na ni nekývli.

(prodejní video na bonusy)?


  • Máte pocit, že propagací své knihy polezete lidem na nervy?
    Ale tak se to přece nedělá… Právě naopak! Pokud se vnucujete, je to špatně. A jak že se to tedy u knih dělá…?

trénink
Jak knihu dostat k lidem,
aniž byste se vnucovali

750 ZDARMA


  • Co v propagaci funguje a co ne? Jak to dělají
    Tak se na to vybavte radami těch, kteří si už stejnou cestou prošli mnohokrát. Kteří vědí, co pokazili nebo mohli udělat lépe a co jim nejlépe fungovalo – a neopakujte jejich chyby!

e-book
Klíčové rady 22 autorů,
kteří dokázali uspět i bez nakladatelství

NEPRODEJNÉ ZDARMA


  • To, co jste napsali, je jen polotovar!
    Jak jej opravit a nepřidělat si špatným postupem práci? Kdy nastupuje redaktor, kdy betačtenáři a kdy korektor? Jak koordinovat korektury se sazbou? A kde sehnat kvalitního profesionála, který v knize nenechá chyby?

trénink
Jak připravit rukopis pro vydání
a najít dobrého korektora

950 ZDARMA


  • Recenze otevírají peněženky. To myslím doslova!
    Lidé milují, když má kniha spousty kladných recenzí. Na prodejní stránce knihy jich nikdy nemůže být dost. A je velmi jednoduché je získat. Když víte jak, jde to jako po másle.
    Získávání recenzí je ten úplně nejsnazší začátek s propagací, u kterého uvidíte ihned výsledky (více konverzí) a namotivujete se jimi.
    I pro stydlivé!

trénink
Jak získávat recenze
a díky tomu další prodeje

450 Kč ZDARMA


  • Nepromeškáváte právě největší skok od příchodu internetu?
    V roce 2023 se nám autorům vydávajícím vlastním nákladem změnil svět. Najednou někdo dělá spoustu nepříjemných věcí za nás. Dostali jsme k ruce celý tým profíků, kteří problémy dokáží řešit mnohem lépe než my – a hlavně stonásobně rychleji.
    Nepromeškáváte to? Děje se to právě teď!

trénink
7 úžasných AI nástrojů,
které za vás odvedou hromadu práce

450 Kč ZDARMA

Facebooková skupina

Už jste se někdy na týdny nebo měsíce zasekli na nějakém detailu, který pak někdo jiný vyřešil za pár minut? O kolik času jste už v životě takhle přišli?

Můžete se stát členy naší uzavřené facebookové komunity, ve které se setkáte jak s autory jako vy, tak s mnohem zkušenějšími kolegy, kteří vlastním nákladem vydávají již mnoho let.

Ve skupině to žije, členové si radí navzájem a rádi pomůžeme i vám, ať už se na něčem přímo zaseknete nebo budete jen potřebovat poradit. 

Radíme si s obálkami, anotacemi, distribucí i propagací, jsme si vzájemně vždy dostupným týmem nezištných poradců a oporou.

Přidejte se také, nebuďte na to sami!

Jsme stejné krve…

(začíná 12. 9. 2022)

pracuju_na_tom-MacGyver5-600px

Myslíte to se svou knihou vážně?

 


BONUSY:

Vydej si vlastní knihu  147 Kč

el. kniha + přístup k 300+ odkazům na další studium

trénink
Jak knihu dostat k lidem, aniž byste se vnucovali 450ZDARMA

trénink
Jak získávat recenze a díky tomu další prodeje 450ZDARMA

trénink
Jak připravit rukopis pro vydání a najít dobrého korektora 
 950 Kč ZDARMA

e-book
5 psychologických metod, které vám pomůžou prodávat knihu 450 Kč ZDARMA

e-book
3 klíčové rady 22 autorů, kteří uspěli i bez nakladatelství NEPRODEJNÉ ZDARMA

trénink
7 úžasných AI nástrojů, které za vás odvedou hromadu práce 450ZDARMA

cena kurzu s bonusy celkem 2 897 Kč

pouze nyní vše za 97

Námitky, viz Sp VKa-z+AZ10

Postavte svou knihu na přední startovní čáru.

Je to první a možná jediná Kniha vašeho života.

Scházela vám motivace? Tady ji máte!

Skvělé nakopnutí pro každého, kdo byť jen chvíli uvažoval nad vlastní knihou. Část o propagaci si přečtěte vícekrát, protože je důležitá pro každého autora, který do své knihy dává vše.
Václav Krajňákpodnikatel, digitální marketér a blogger
Neděste se vlastní nevědomosti, světlo v tunelu se jmenuje „Vydej si vlastní knihu“ a já vám ji ze srdce doporučuji!
Kamila Ulčováspisovatelka a spolumajitelka reklamní agentury
Škoda, že jsem neměla tyto absolutně „superkomplexní“ informace o vydávání a prodeji knihy dřív. Hodně věcí jsem kvůli tomu v procesu přeskočila, vynechala a napáchala chyby… Na jednom místě je zde vše. Nemusíte paběrkovat po všech možných webech a hledat kusé informace.
MUDr. Jana Nováková, Čáslavčtenářka (e-mail)
Musím říct, že ta kniha je skvělá. Dost mi teď pomáhá s kolísající pílí s psaním mého veledíla. Je tam všechno. Už teď mám detailní představy, jak knihu vydám, jak ji budu propagovat, jak proběhne křest, jak se bude prodávat... Tak už stačí jen málo. Neprokrastinovat a psát.
Petr Študent čtenář a vydavatel časopisu "Československá vlaková pošta" - www.vlakovaposta.cz
Dnes jsem obdržel vaši knihu a musím říct, že mě opravdu velmi potěšila. Ležím a mám čas, takže jedu jak fretka a už jsem v půlce 🙂. Je opravdu nádherně napsaná a udělaná, opravdu se mi líbí a ve spoustě věcech mi otevřela oči. Takže za mě jednoznačně palec nahoru! Našel jsem v ní věci, které jsem neznal + inspiraci a trochu toho popostrčení. Takže jsem hrozně rád, že jsem na ní narazil.
Jan Kadlčíkčtenář (e-mail)
Vaše kniha je skvělým průvodcem pro všechny ty, co chtějí vydat knihu. Své uplatnění najde jak mezi těmi pokročilejšími spisovateli, tak i těmi jako já, co nevědí přesně, co a jak a zápasí s odpovědí na otázku „Jak to mám sakra udělat?“. Hlavní díky ale patří za dodání mi odhodlání, že knihu opravdu chci vydat a už je načase se přestat vymlouvat. Protože nastal čas, jak říká kniha sama, kdy „Už nechci psát do šuplíku“. Jsem dojata a znovu Vám říkám díky. Navrátil jste mi chuť zase psát.
Natálie Suszkováčtenářka (e-mail)
Děkuji za možnost přečíst si Váš zajímavý návod „Vydej si vlastní KNIHU“. Nejen že srozumitelně a komplexně vysvětluje veškeré dění okolo vydání jakékoli knihy, dokonce je nabitá nápady na praktickou realizaci a postupy pro každého autora podle mého přímo nepostradatelnými. Zvláště oceňuji univerzálnost uvedených myšlenek, které pozorný čtenář snadno dokáže využít i u jiných projektů, na míle vzdálených od samotného vydání knihy. Zákonitosti a zkušenosti ve Vaší knize popsané tak lze principiálně snadno použít na jakýkoli produkt uváděný na trh. Jinými slovy jde o silný marketingový nástroj pro získávání stálých a spokojených zákazníků. Až dokončím svůj "rukopis", počítám s využitím Vašich služeb... 😉
František Čermákčtenář (e-mail)
Co se týká knihy tak mi pomohla k lepší orientaci v tvorbě knih. Myslím, že je vhodná pro každého, kdo by chtěl něco vydat, ale nemá kolem sebe žádnou osobu, se kterou by mohl vydání svého díla konzultovat. Myslím, že šetří čas, jelikož všechny potřebné informace má v sobě a autor budoucí knihy tak nemusí bloudit po internetu a zdlouhavě hledat to, co potřebuje. Taky mě kniha zaujala částí o propagaci a její důležitosti. Myslel jsem, že propagovat dílo na instagramu a facebooku bude stačit, ale teď vím, že se nesmím bát udělat víc, abych zaručil úspěch svého díla.
Pavol Hurtačtenář (e-mail)
Náhody neexistují. Odkaz na monografii Jiřího Noska „Vydej si vlastní knihu“ mi poslala jedna moje dobrá kamarádka (známá), protože věděla, že právě dokončuji svoji první knihu, a že následně přede mnou nutně vyvstanou nelehké otázky ohledně jejího vydání. Po zběžném nahlédnutí mi moje intuice, na kterou tolik sázím, prakticky okamžitě napověděla, abych do toho šel, že bych se mohl dozvědět nějaké zajímavé a důležité věci a posunout se zase v tomto směru o něco (o trochu) dál. Konečný výsledek ovšem (ještě) daleko předčil i ta moje nejodvážnější (nejsmělejší) očekávání; jedná se o vynikající příručku, která provede (budoucího) autora prakticky všemi úskalími, která ho mohou potkat od okamžiku, kdy se na tuto krásnou, ale zároveň také poměrně obtížnou a trnitou cestu vydá (vydal), (takzvaně od A do Z)… Po přečtení Noskovy monografie „Vydej si vlastní knihu“ mám v jednom ohledu jasno už nyní; stane se mým klíčovým průvodcem, rádcem a spojencem v usilování, jak svoji čerstvě napsanou knihu dostat ke svým čtenářům.
Martin Navrátilčtenář, (spisovatel a) autor projektu „Netrhejme jablka, která visí na spodních větvích“; www.martinnavratil.com
Som nadsena z vašej knihy. Citala som uz dve podobne, ale tato je zatial najlepsia, nielen obsahovo, ale aj z psychologickeho aj marketingoveho hladiska. Paci sa mi aj styl pisania, jednoduchý, zrozumiteľný, akoby mi kamarat povedal, ako sa veci majú. 🙂  Pisem vam, nie preto ze by som potrebovala aby ste mi vrátili tych 4 EUR, ale preto, ze som skutocne nadsena.  Knihu som navrhla ako povinne citanie pre klientov pripravovanej crowdfundingovej platformy v SR, planujeme už ako by sme vasu knihu mohli promovať aj u nás.  Myslim si, ze ľudia, ktori vasu knihu čítali, budu na úplne inom leveli pred začiatkom crowdfundingovej kampane ako ti, co nic podobne necitali.  Zaroven som info o nej rozposlala mojim znamym autorom, pretože verim, ze este aj ti, co uz maju vydanie knihy za sebou (tiez sa k nim radim) sa tam maju co naucit, obzvlast napady ohľadom marketingu alebo aj uvedomenia ohľadom odborných kníh a ako sa moze knihou clovek dostat na iny level podnikania. Niektorí si ju uz stihli aj objednať.  Na Slovensku podporujem zacinajucich autorov, mame svoju FB skupinu a pridavala som tam teraz linky aj na niektore vase webinare a ebooky (samorejme len link, nie ebook samotny).  Dakujem, ze ste si dali namahu vsetky tieto info spisat a ze takto pomahate autorom sa zorientovat a dostat blizsie k svojmu snu. 🙂 Amen
Michaela Rayautorka bestselleru o detskom sebavedomi, www.sebavedomie.com
Tato kniha je určitě inspirativní pro začínající autory, kteří si chtějí vydat knihu. Obsahuje užitečné informace, jakým způsobem můžeme financovat knihu, jakým způsobem můžeme vydat knihu, co všechno musíme naplánovat při vydání knihy, jak funguje český knižní trh, jak propagovat knihu apod. Přínosná byla pro mě také kapitola o korekturách. Autor v knize odkazuje na zdroje, kdy po načtení čárového kódu se čtenář může dozvědět podrobnější informace o tématech, která ho zajímají. To je určitě velmi interaktivní. Je vidět, že autor rozumí informačním a komunikačním technologiím a využívá je v plném rozsahu a samozřejmě nabádá také budoucí autory, kteří uvažují o vydání knihy, aby tyto moderní nástroje využívali a nebáli se jich. K tomuto účelu se jim mohou hodit návody, které autor uvádí. Kniha je pěkná po grafické stránce. Nadpisy jednotlivých částí jsou zvýrazněny barevným písmem, rovněž se v knize vyskytují ilustrace včetně fotografií. S objednanou knihou jsem obdržel také VZORNÍK OFSETOVÝCH PAPÍRŮ a VAZBY A KNIŽNÍ DOPLŇKY, což určitě oceňuji. Kniha byla téměř bez pravopisných chyb, takže text byl důkladně zkontrolován, což oceňuji. Občas se autor v některých věcech opakuje, což úplně nepovažuji za chybu, když přihlédnu k faktu, že knihu autor napsal pro laiky, jak sám autor v úvodu poznamenal. Jde o to, aby začínajícím autorům byly některé informace znovu připomenuty, aby je kniha motivovala k tomu, aby se odhodlali a věřili si. Motivace je cítit na každém kroku. Jiří Nosek je profesionál, který má zkušenosti s vydáváním knih a má přehled o knižním trhu. Ujasnil jsem si některé pojmy jako nakladatel a distributor a více jsem do toho pronikl a zjistil jsem, jaké jsou marže. Myslím si, že kniha VYDEJ SI VLASTNÍ KNIHU je na českém knižním trhu snad ojedinělá svým zpracováním a určitě to byl dobrý počin, že se autor rozhodl tuto knihu vydat. Knihu psal 1,5 roku. Knihu hodnotím na 90 %.
Marek Herman(komentář v cbdb.cz, 2. 3. 2021)
Vašu knihu som si kúpila v čase, keď som písala posledné stránky mojej knihy Madame Cannelle. Aj keď som do knihy naskočila až po pár kapitolách, rady, ktoré som dostala, boli pre mňa veľmi užitočné. Peniažky naspäť nepýtam, kniha mala pre mňa oveľa väčšiu hodnotu, ako som za ňu zaplatila a Vaše skúsenosti som naozaj využila. Vďaka Vám má moja kniha svoju vlastnú stránku, knižného distribútora, elektronickú verziu a podarilo sa mi nahrať aj audioverziu. Vďaka spätným väzbám od čitateľov žijem svoj spisovateľský sen. V priebehu štyroch mesiacov sú rozobrané 2/3 nákladu (celkový bol 1000 ks) a ja môžem rozmýšľať nad tým, že knihu posuniem ďalej do sveta.
Bibiana Furdíková autorka knihy Madame Cannelle
Je to chytře napsaná knížka. Nenávidím „návody“ ale tuto knížku jsem si pozorně přečetl. Je poutavě napsaná a pokusím se podle ní přesně řídit. Hlavně oblast - „Jak dostat knihu ke čtenářům“. V tom jsem totiž trochu bezradný. Takže držím palce sobě i všem, kteří se budou radami z knížky řídit.
Peter Stoličnýautor
Dílo pana Jiřího Noska „Vydej si vlastní knihu“, je pro začínající autory jako nalezení kamene mudrců pro alchymisty. Zcela srozumitelnou formou kniha provádí po dlouhé cestě plné nástrah a úskalí k vysněnému cíli. Rady, informace, možnosti... Pro absolutního nováčka, který nemá žádnou představu o vzniku, propagaci a tisku knihy, pan Nosek nepootevřel, ale doslova rozrazil bránu poznání. Všem začínajícím autorům, ale i těm pokročilým, kteří se dostanou do slepé uličky, tuto knihu vřele doporučuji.
J. P. Adámekčtenář
Tato kniha je skvělá pro každého, kdo chce vydat svoji první knihu. Poté, co Vás něco takového napadne, začnete hledat na internetu, jak na to. Zřejmě Vás jako mne složitost celého procesu odradí. Aby rozpracovaná knížka nezůstala navždy pohřbena v šuplíku spolu s Vaším snem, přečtěte si „Vydej si vlastní knihu'“, určitě Vás to namotivuje stejně jako mne, a navíc, máte tam všechny potřebné informace přehledně na jednom místě.
MVDr. Libuše Krejčováautorka
Doporučila bych ji každému, kdo hledá ucelené informace o vydávání knih a to ať už chce vydávat jakoukoliv formou. A nejen o vydávání, ale zejména i o propagaci a psaní (respektive technické stránce psaní). V knize se mi líbily náměty a nápady na akční kroky, přehlednost, srozumitelnost a ucelenost. Myslím, že studium s touto knihou může ušetřit hodně času, peněz i nervů. Celkově knihu mohu jedině doporučit.
Markéta K.čtenářka (e-mail)
Povinná četba pro každého začínajícího autora… Promlouvá k vám laskavě, řečí stručnou a jasnou, přitom barvitou a mnohdy úsměv vzbuzující. V okamžicích, kdy na vás padá tíha vlastní nedokonalosti a nevědomosti, Jiří přispěchá s ujištěním, že i v nejtemnější sluji lze najít paprsek naděje. Odborných knih o vydávání knih existuje mnoho. V čem se tahle liší? Uceleností – pokrývá všechna témata. Motivací – vzbuzuje touhu. Po přečtení čtenář nabude dojmu, že svou knihu prostě vydat musí. A že to s pomocí právě nabytých poznatků dokáže.
Eva Maškováčtenářka, www.maskovaeva.cz
Napriek tomu, že autor je odborník vo svojom obore, kniha je písaná laickým jazykom, aby tomu porozumel aj začiatočník, ktorému je kniha určená. Kniha je plná konkrétnych, podrobných informácií o tom, ako funguje celý mechanizmus vydávania knihy od dopísania rukopisu, cez zváženie ako knihu vydať, aké zvoliť vydavateľstvo a spôsob distribúcie, kde a kedy knihu propagovať, a podobne. Dáva však aj motivačné rady a tipy ako sa stať spisovateľom a zároveň lepším človekom. Nejde o suchopárnu príručku faktov a informácií, Jirka podáva čitateľovi oveľa hlbšie poznatky. Napísal knihu, ktorá je zároveň koučingom, inšpiráciou k osobnostnému rastu v mnohých oblastiach, nielen v oblasti vydávania kníh. Píše láskavo, s pokorou a hlbokou osobnou múdrosťou.
Lucia Tužinskáprekladateľka
Kniha je ideálním průvodcem jak pro úplné začátečníky, kteří se chystají vydat svoji prvotinu, tak pro pokročilé, kteří už za sebou mají několik knih. Začátečník získá díky knize ucelený přehled o tom, co celý proces obnáší a na co si dát pozor. Některé chyby totiž mohou být fatální, a to zejména z finančního hlediska. Pokročilejší vydavatelé si zase „vyzobou“ užitečné informace zejména v kapitolách o marketingu a PR, kde najdou řadu praktických tipů, které lze snadno uvést do praxe.
Lucie Gramelovánakladatelka, http://www.jazykovy-koutek.cz/
Koupila jsem si Vaši knihu „Vydej si vlastní knihu“ a je vážně skvělá. Nemůžu se od ní skoro odtrhnout. Je úžasné, jak nám autorům pomáháte a předáváte své zkušenosti. Nadto se mi velmi líbí Váš styl, kterým píšete.
JUDr Ilona Šplíchalováautorka knihy Když duše promlouvá", www.ilonasplichalova.cz
Táto kniha má pre nás, amatérskych historikov a spisovateľov, nesmierne cenné informačné hodnoty a motiváciu byť prospešným aj iným ľuďom. Veľmi dobre, vecne, zrozumiteľne napísaný obsah nabudí k cielenému písaniu i človeka s minimálnym vzťahom k literárnej tvorbe. Preto som myšlienky z vašej knihy tlmočil mojim známym, o ktorých som vedel, že si píšu záznamy o rodinných i spoločenských udalostiach a rozhodli sa ich zverejniť.  S ich súhlasom som  niektoré  zápisky použil pri spracovaní monografie obce. V nej som uplatnil viaceré odporúčania z knihy o rozsahu strán, výberu vhodného papiera, spracovania žiadosti o kalkuláciu a určení nákladu. Pre začínajúcich autorov vynikajúci zdroj praktických aj psychologických návodov. Vďaka, pán Nosek. 
Milan Bušočtenář (e-mail)
Těmito řádky Vám chci poděkovat. Za pomoc nám, začínajícím autorům. Vyznat se v tomto oboru a směru bez patřičného vzdělání a zkušeností je jako vyplout na moře a přitom nevědět, co mě na rozbouřeném moři čeká, co všechno mě může potkat a jestli se vůbec dostanu tam, kam se přeji dostat. Z vaší knihy tak lépe vidím nástrahy, které mě budou čekat při oslovování tiskárny, a zároveň jaké kroky bych měl podnikat při její distribuci. Touto knihou jste mi předal víc, než jsem si zjistil na internetu za celé tři roky, co píšu.
Jiří Lahodačtenář a začínající spisovatel
Kniha je velmi propracovaná a přehledná. Jsou zde dobře popsané rady, jak překonat obavy a vydat si vlastní knihu. Opravdu dobrý návod, jak postupovat krok za krokem. Hodně úspěchů všem začínajícím autorům!
Karel Bašečtenář a začínající spisovatel
Publikace Vydej si vlastní knihu je jedinečná příručka pro každého, kdo někdy zatoužil vydat si vlastní knížku. Návodů, jak napsat knihu, resp. knížek o tvůrčím psaní, je na trhu poměrně dost. Avšak publikací, které by se věnovaly všem záludnostem okolo vydání knihy tolik není. Popravdě, znám jen tuto jedinou. Je pravda, že řada vydavatelství poskytuje základní rady autorům, jak mají při vydání knihy postupovat. Nikoli však takto do hloubky a v takto komplexní podobě. Na 264 stránkách knihy se dozvíte: Proč vůbec psát a vydat knihu / Jak se kniha píše / Jakými způsoby je možno knihu vydat / Jak vydání knihy zaplatit / Jak připravit knihu k vydání a jak probíhá vlastní vydání knihy / Jak funguje český knižní trh / Jak knihu propagovat / Ať už píšete pohádky, kuchařky, scifi nebo třeba příběhy z cest, po dopsání vaší knihy je třeba ji vydat a dostat ji k lidem. A to je přesně to, s čím vám publikace „Vydej si vlastní knihu“ od Jiřího Noska maximálně pomůže. Podle mého názoru se jedná o zcela nepostradatelnou příručku pro každého (nejen) začínajícího spisovatele, který to myslí se svojí tvorbou vážně.
Jan Felgerautor
Před rokem došlo ke změně v mém životě – odešel jsem do důchodu. A konečně jsem se dostal k tomu, abych si splnil desítky let staré přání. Sepsal jsem svou první (a patrně poslední) knihu. A pak jsem se začal zajímat o možnost jejího vydání. V nové životní situaci jsem se dost motal a trápil. Pak jsem však objevil publikaci „Vydej si vlastní knihu“ od pana Jiřího Noska. Tahle kniha zpracovává problematiku amatérské i profesionální tvorby knihy ze všech aspektů, počínaje rukopisem a konče propagací hotového díla. Je to hutné čtení, ke kterému je třeba se opakovaně vracet, ale autorům účinně pomůže zorientovat se v celém procesu, ušetřit spoustu času a vyvarovat se „slepých“ cest. Zahrnuje i nejnovější technické možnosti (internet, sociální sítě,…). Pro začínající autory určitě velmi vhodná investice.
Oldřich Valclčtenář a autor, Liberec
Kdyby se publikace VYDEJ SI VLASTNÍ KNIHU od pana Jiřího Noska objevila na světě dříve, třeba bych se jako autor cítil daleko spokojeněji. Není to totiž poprvé, kdy se pokouším něco vydat. BONMOTY BANÁNOVÉ HALINY vyšly v nakladatelství, ale protože jsem si nedovolil jim do ničeho mluvit, kniha zapadla a dodnes si ji kvůli nezvládnuté obálce nedovoluji ani rozdávat. Elektronickou knihu SESTAVTE SI BLAHOPŘÁNÍ jsem si po letech už vydal sám, ovšem absence jakékoli zkušenosti a jakékoli propagace způsobila, že o knize dodnes nikdo nic neví. Pak jsem narazil na nakladatelství Klika pana Jiřího Noska, na jeho internetové texty a posléze i na jeho publikaci. Tu jsem si pořídil – a hlavně díky informacím z této knížky jsem se KONEČNĚ odhodlal vydat knihu svých motivačních afirmačních veršů vytištěných na kartách MÁ ENERGIE. Díky informacím od pana Noska jsem se domluvil s firmou, která vydání uhradila a byl jsem celou dobu u procesu vzniku publikace. Teď chystám krátké video, podle vzorce počítám prodejní cenu, dávám informace na web, vše podle této knihy. I když jsou karty MÁ ENERGIE motivační, tentokrát se pro mě hlavní motivací stala publikace VYDEJ SI VLASTNÍ KNIHU. Nebýt jí, tyto texty by dál pouze odpočívaly v mém elektronickém šuplíku.
Lumír Kubátkočtenář a autor
Jedná se o zcela ojedinělý a velmi praktický manuál pro začínající autory. Určitě by si jej měli přečíst všichni, kteří chtějí vydat svoji první knihu. Velmi přehledně a srozumitelně jsou zde zodpovězeny otázky, které jsou s vydáním knihy spojeny.
JUDr. Petr Pavlíkčtenář
Vydej si vlastní knihu není jenom kniha, je to komplexní dílo, které domýšlí složitý proces vydání vlastní knihy do všech zákoutí. Nezavádí však, nýbrž věcně provází autora vším, co potřebuje vědět, a co by měl na cestě za svou knihou zvážit.
Elíša Slovákčtenář

Stále si nejste jisti? A jaká je Vaše pochybnost?

„Nemám dostatek peněz na to, abych investoval do vydání knihy.“
Kniha vám ukáže, jak můžete vydat knihu s minimálními náklady nebo na její vydání sehnat peníze sbírkou či crowdfundingem. Je tomu věnována celá kapitola, včetně návodu, jak na to jít.

„Nejsem si jistý, jestli mám dostatek zkušeností na to, abych vydal knihu.“
Vydat knihu těžké není a svůj návod jsem psal pro laiky. Zkušenosti nemá nikdo, kdo dělá něco poprvé (třeba vydává první knihu). Proto tato kniha vznikla – abyste nemuseli postupovat metodou pokus-omyl a měli po ruce komplexní návod. Pokud to nezvládnete s touto knihou, teprve pak to vzdejte (protože nic srozumitelnějšího už nenajdete).

„Co když nemám dostatek času na to, abych se věnoval vydání knihy?“
Nebudu vám lhát, teď jste asi narazili na opravdový problém. Vydání knihy by se ještě bez dostatku času zvládnout dalo,  ale k čemu čas potřebovat budete je propagace knihy, aby se vůbec dostala k lidem a někdo ji četl. Jste-li na tom s časem opravdu kriticky a nedostává se vám ho, je mi to líto, ale doporučuji vám  této nabídky nevyužít a na myšlenku na vydání knihy zapomenout.

„Bojím se, že moje kniha nebude úspěšná.“
Vždyť nemusíte vydávat 1000 kusů. Nikdo vás nenutí pořídit si plný sklep knih a je to jenom na vás. Znám autory, kteří nevydávají více  než 100, 200 nebo 300 kusů, a to je množství, které časem prodáte vždycky. Nikdo vás přece nenutí být autorem bestselleru  a nemusíte se nikomu zpovídat. Knihu si vydáváte pro radost a záleží pouze na vás, jak velký na sebe vytvoříte tlak tím, kolik kusů vydáte.

„Nevím, jak začít.“
Jednoduchá odpověď: Právě touto knihou. Proto vznikla. Vytvoříte si přehled o celém oboru vydávání a propagace knih a uděláte si jasno ve všem, co momentálně tvoří guláš ve vaší hlavě. Nezavalím vás odbornými výrazy a všechno je v ní řečeno tak srozumitelně, že jediný, komu se zatím kniha nelíbila, byl můj konkurent vydavatel, podle kterého byla příliš jednoduchá. Možná je to i důvod, proč takovou knihu někdo nenapsal dříve.  vydavatelé totiž mají často pocit že to, co je samozřejmost pro ně, musí vědět všichni. 

„Nemám žádné kontakty v knižním průmyslu.“
Žádné kontakty nepotřebujete. Neměl je ani žádný z autorů před vámi.  vydavatelství si najdete přes internet a vyberete výše podle kalkulace a nabízených služeb a distribuci vám zajistí oni. Všechno najdete podrobně popsané uvnitř knihy. Dejte jí šanci, sami uvidíte, že to není žádná věda.

„Co když nebudu vědět, jak správně formátovat a upravit svou knihu?“
To je práce sazeče neboli grafika a máte-li na mysli formátování textového dokumentu pro něj, řekne vám své požadavky on. Většinou se z vašeho  rukopisu do sazby Přenese tučné písmo a kurziva a zbytek formátování tvoří grafik takzvaně od nuly. Chcete-li si tiskové podklady pro svoji knihu vytvořit sami, najdete návod v kapitole 1.3.3 Vydání vlastním nákladem (bez nakladatelství).

„Je to jen další kniha, která mi nepomůže.“
Knihy jsou nejlevnější forma vzdělání. Pokud Vám knihy nepomáhají, není to proto, že si je pouze přečtete a nezkusíte žádnou z myšlenek uvést do praxe? Ani přečtení této knihy vám zřejmě nepomůže, pokud zůstanete jen u něj a nic neuděláte. Neprodávám vám automat, který všechno udělá za vás. Pokud jste ale připraveni pustit se do práce a svému cíli se přiblížit, Bude vám tato kniha po celou dobu spolehlivým průvodcem, se kterým se vyhnete tápání a přešlapování na místě.

„97 Kč je sice málo, ale co když to budou vyhozené peníze?“
To je jednoduché. Budete-li mít sebemenší pocit že nestála ani za tu stovku, velmi rád vám ji pošlu zpět, stačí si jen napsat, a ani nemusíte uvádět žádný důvod. Kniha i bonusy Vám samozřejmě zůstanou. 

„Nemám čas číst další knihu.“
Právě pro případ lidí, kteří nemají na čtení čas, jsem vytvořil videoprůvodce knihou, kterého lze poslouchat i v MP3 při jízdě v autě nebo při běhání. Nahrávky jsou kolem 10 minut a budete si je tak moci poslechnout i při ultrakrátkých cestách jako třeba na nákup nebo cestou pro děti do školy. V knize si pak dohledáte pouze to, v čem se potřebujete vyznat důkladněji.

„Nevěřím, že mi to pomůže zvýšit prodeje mé knihy.“
Pokud už máte knihu vydanou, propásli jste přípravu na okamžik vydání a vaše prodeje poklesly třeba až na nulu, budete to mít pracnější, to vám nebudu lhát. Rozjet mašinu propagace je pracné vždy, a jakmile se jednou zastaví, nejen že dá stejnou práci uvést ji znovu do provozu, ale navíc budete znevýhodněni tím, že vaše kniha postrádá punc novinky. Zřejmě jste ale už něco vyzkoušeli a vzhledem k vaší skepsi odhaduji, že neúspěšně. Možná právě proto, že jste neměli návod někoho, kdo těch knih vydal už přes 300…

„Nemám dostatečné technické znalosti na to, abych zvládl všechny kroky.“
Které konkrétně? To máte o celém procesu vydání a propagace knihy tak naprosto jasnou představu? Pak tedy nevím, proč jste klikli na mou reklamu, protože ta byla namířena na začátečníky. A ze kterého data vaše informace pocházejí? Autorský svět se totiž za poslední dva roky změnil k nepoznání a některé věci, které jsme museli ještě před krátkou dobou udělat sami,  za nás teď dokáže mnohem lépe udělat umělá inteligence, když víte, jak se jí zeptat. Právě proto jsem vytvářel druhé vydání knihy, protože to první začínalo být neaktuální.

„Proč bych měl věřit právě vám?“
Protože jsem různých titulů (knih) vydal už 6 svých vlastních a přes 300 dalších pro jiné. Ale nebudu tu ze sebe dělat velikána, ať za mě mluví ti, kterým jsem už pomohl. Reference najdete i na konci této stránky.

„Mám už dostatek informací z internetu.“
Pokud vám dávají ucelený obrázek, přesně víte, co máte dělat, a jste přesvědčeni že je to spolehlivý vzorec, který vaší knihu dovede k úspěchu, a nepřipadá vám  za tuto cenu atraktivní ani žádný z bonusů, pak není důvod, abyste nabídky využili. Jen opět nechápu, proč jste na reklamu klikli a dočetli až sem.

„Co když kniha nebude aktuální?“
Právě teď v ní dostanete ty nejaktuálnější a komplexnější informace, které v České republice existují. A to jednoduše  nejen proto,  že bylo toto vydání dokončeno teprve nedávno, ale také proto, že zkrátka žádná jiná podobná kniha v češtině vůbec neexistuje. Můžete se přesvědčit sami, googlovat a heurekovat, ale tuto stránku během toho raději nezavírejte, protože až zjistíte, že jsem vám nelhal, už byste ji pravděpodobně znovu navštívit nemohli.

„Co když se mi kniha nebude líbit?“
Kdykoli napíšete a já vám obratem vrátím peníze. Bez otázek a diskuzí. A tím myslím kdykoli,  klidně za rok nebo dva, pokud zjistíte, že moje rady v praxi nefungují. A v takovém případě vám poskytnu ještě navíc hodinovou osobní konzultaci, za kterou si  normálně účtuji 1500 Kč, úplně zdarma.

(začíná 12. 9. 2022)